Tiny Hand With Orange Heart

Hur jag gör bläddrande bilder

Hej på er! ♥ Jag har fått frågor om hur man gör en sådan här bläddrande bild som ni ser här nere. ↓ Så jag ska försöka att förklara det på ett bra sätt genom att visa med bilder och text! :)
 
 
Image and video hosting by TinyPic
Det vi vill göra är alltså en sådan här bild! ↑
 
 
Det första du måste göra är att ladda ner detta program! Det heter PhotoScape och det är bara att googla: Download PhotoScape så kommer det upp något som är lätt att ladda ner!
 
När du laddat ner programet och klickat upp det kommer detta upp. ↑ Då trycker du på symbolen där det står AniGif.
 
När ni tryckt på AniGif kommer detta upp. ↑
Pil 1: Här ser ni på sedan alla era bilder. Så det är bara att ta den bilden du vill ha och dra till mitten.
Pil 2: Här ser ni att ni kan ändra tid, effekt och lite annat!
Pil 3: Här trycker ni när ni har blivit nöjda! 
 
Efter att ni sparat bilden kan ni inte bara ladda upp den på bloggen utan du måste gå in på tinypic.com.
 
Pil 1: Välj filen du gjorde i PhotoScape.
Pil 2: Kryssa i Video.
Pil 3: Ladda upp!
 
Sen när du har tryckt på upload så kommer detta upp. ↑ Då är det bara att kopiera texten högst upp.
 
Sen är det bara att klistra in texten du kopiera i HTML där du skriver dina inlägg så kommer den upp!
 
Hoppas att ni förstår och om det är något ni inte fattar är det bara att kommentera! Pussar. ♥

Kommentarer:

Kommentera inlägget här nere:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Har du en blogg?

Vad ville du skriva?

Trackback
RSS 2.0